Monday 4 July 2011

Ke Hadapan Bersama Tradisi, JB menjadi Pilihan


salam kepada semua rakan2 sy juga aktivist utk seni,budaya,rekreasi dan alam semulajadi jom lah kt hargai keindahannya agar ianya akan terus terpelihara spjg masa.......

yoh beb ok kali ni sy nk bwk korg smu tgk pe yg sy n mbr wat kt jb yek..ok cite die cmni nk g jb ni dh lm psl nk jmp designer yg semakin meningkat naik shahrulnizam director of peninjau kt org ni akan sm2 ign mengembangkan dunia yg mungkin org lain ade terfikir kot tp xpela ktorg nk cb dl buat..mrpkn ideal gbngn atr seni lukisan,gambar,kolaj,bersama kebudayaan dan alam semulajadi..impian die ni nk bkk 1 galeri di mn hasil2 yg akn ktorg kumpul di jd kn 1 jln penceritaan yg tampak real, life, bkn sng owh...ni lm gak la hasil br org rmi dpt tgk...ok lah 2 serba sedikit la np aku nk kn mai jhr ni...ha2...







hari ahad pas breakfast bersm bad, abg din aku,pot n pajg g lah klcc..konon nye nk p tgk crocs hurm tp hampeh xde hasil...g maxis plak igt nk tkr line tp xjd plak..then pas2 blk umh
nk ciap2 psl nk grk jb plk...kul 6ptg
ktorg 3org pn jln kaki dr umh pjg jarak nk g nek putra lbh
kurang 10 km gak la...pas2 smpi amik train g masjid jamek abis dok ngalit berbual blh plak terlps stsn..ha2...mcm siot jek..dh nk berjanggut blk nk tgu putra lain...pas2 smpi la kt pudu trs amik bus xtaula btul ke bus ni...abis nk cpt ktnye amik jela yg mnde kn...
pap dpt bus trs g jb...tp yg buat aku geram tuh blh plak singgah seremban, yong peng,msk batu pahat...ekeleh driver ade kn yg kn dok ats bumbung ni kn dlm hati ckp...serius bengag beb..xblh blah..lena bgn lena smpi skudai mbr suh benti kt c2 akuuuuu xconfinden plak..ha2...cuak gak lewat2 mlm nih...he2..aku pn suh la die amik kt larkin...
sempat la pekena tembakau sebatang dh dtg la mamat ni...org nye en.nizam yg aku ckp kt ats td...

1st sekali die amik kt org p jln2 kt Danga Bay dl..jln kt A+B cntkla tmptnye..di pggl sempena dgn daun bay nye..he2...tampak eksekutif..hurm..ni yg A, B plak more kpd entertaiment la da fun fair, extream park, tmpt lpk2..cm2 ag la...ade dtrn tmpt dk2 ni wat show ke ape ke...
nii kt way tg.putri...jln sebelah selat beb.. TOURIST PGGL MLAYSIA SBLH JHR NI CM ISTANBUL TAW..knp? relaks nnt gua cite k.ps2 g tgk KUPU-KUPU MLM CR SESUAP NASI nk tgk ni kt jln DOBI..bangunan tepi jln 2 sok pagi hr selasa kt org gerak...he2..tguu..
then g hutan bandar ha ni tmpt menarik gak sempena taman yg mengumpulkan penggiat seni muzik dan lukis berkmpl bersm lpk2 mnm smbl kongs pengthuan baru smbl dgr lagu jazz, reggae di mix kn atau selamba sajaaaaaaa....hi2...syok relak jek tmpt ni...
dh abis jln2 kt org pn blk....




2nd day...ni la tmpt yg aku pergi dkt best world or nm len nye danga bay city ` iskandar the art festival`
pe aku buat kt sni..he2 ..`MENCARI' pe yg aku cr akn ku cite melalui picture2 yg aku amikk ye...ape sebenarnye...hik3...
!st time mkn...
ayam penyet, pechalele,nasi lemak senibung, mee kari setulang, ha ade ag la....tgu..he2...

No comments: